keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Kroatian kissat





Matka Kroatiaan oli täydellinen päätös pitkälle vapaalle.
Vielä olen yltäkylläisessä matkatunnelmassa, josta ei pysty jäsentämään matkan antia yksittäisiksi kokemuksiksi.
Päivät kietoutuvat yhteen ja liukuvat sulavasti uuteen tunnelmaan.

Kissat, niitä oli kaikkialla.
Kauniita pieniä pentuja, itsenäisiä ylväitä, joku vähän resupekka ja taisteluvammoja saanut kulmien kolli.
Minulle nuo kissat tuolla edustivat pärjäämisen symbolia.

Varmasti tietävät mistä löytyy ruokaa, koska kalastajat tulevat satamaan ja mistä löytyy lämmin pehmeä yöpaikka.


Iltahämärän mouruamista ja kunnon sähinää - musta kissa silmät keltaisena antaa muille kateille lähdöt tontiltansa.

Sama mikä täällä kotona olisi ihan varmasti häiritsevää tuntui siellä niin kiehtovalta, jotenkin ne tuntuivat kuuluvan sinne.













Kaikkien kattien salaperäisyyden ja epäluuloisuuden jölkeen minua hymyilytti niin paljon tämä kultainen noutaja, hei humppalullaa - olen koira ja rakastan kaikkia.

Uskon että kissat hymyilevät vienosti ja ymmärtävästi tällekin koiralle.
Ne tietävät olevansa paljon fiksumpia ;o)






5 kommenttia:

  1. Aivan hurmaavia katteja :) Nuo näyttävät terveiltä ja hyvin syöneiltä, toisin kuin muissa etelän lomakohteissa näkemäni säälittävät rääpäleet.

    tuire

    VastaaPoista
  2. Joo, nää oli hyvässä lihassa ja karvassa :-) Jotkut kollit vähän liikaa ehkä tapelleet ja ollet raitantaitan, mutta se on niiku henkilökohtainen valinta.

    VastaaPoista
  3. Niin kissamaisia poseerauksia. Kelpaa siellä meren äärellä asustella kun kalaa on saatavilla.

    VastaaPoista
  4. Hienoja ja hyvänkuntoisia kissoja ! Useimmilla taitaa olla ihan oikea ihmiskotikin, luulen.
    Kovasti kiinnostaa lukea Kroatiasta, joka on minulle ihan uusi tuttavuus ja ensi kesänä olen menossa sinne.

    VastaaPoista
  5. Oman kokemukseni perusteella suosittelen kyllä lämpimästi Kroatiaa. Minnepäin aiot mennä?

    VastaaPoista